Milieuvriendelijk vervoer
De Partij voor de Dieren wil ruim baan voor de voetganger en fietser. Openbaar vervoer moet, zowel in stedelijk als landelijk gebied, duurzaam, efficiënt, betrouwbaar en toegankelijk zijn. Er moeten geen nieuwe wegen voor gemotoriseerd verkeer bij komen en bestaande wegen moeten niet worden uitgebreid.
Het standpunt Milieuvriendelijk vervoer is onderdeel van: Ruimtelijke ordening
Help mee aan een betere wereld
Word lid DoneerGerelateerd
Bijdragen
Moties
Vragen
Nieuws
- 15 juli 2022 Procedure wensen en bedenkingen inzake geldlening uit immunisatieportefeuille aan Eindhoven Airport voor realisatie verbeterde terminal
- 4 februari 2022 Begrotingswijziging Ontwikkeling nieuwe busremise Breda
- 5 november 2021 Begroting 2022
- 1 oktober 2021 Tweede Bestuursrapportage 2021
- 2 juli 2021 Rapport Zuidelijke Rekenkamer Verkeersveiligheid Provincie Noord-Brabant
- 6 november 2020 Beleidskader Mobiliteit: ‘Koers 2030’
- 15 mei 2020 Bestuursakkoord 2020-2023 & Perspectiefnota 2020
- 8 november 2019 Procedure wensen en bedenkingen provinciale deelname aan Stichting La Vuelta Holanda
- 14 december 2018 Energieagenda 2019-2030
- 7 december 2018 Vaststelling PIP N279 Veghel-Asten
- 5 november 2021 Motie Houd kosten wegenonderhoud binnen de lijnen
- 2 juli 2021 Motie Geen reclame voor een veilige weg
- 21 mei 2021 Motie Bomen door de bocht
- 13 november 2020 Motie Elektrische dienstauto’s voor Gedeputeerde Staten
- 16 oktober 2020 Motie 6 meter en 60 kilometer op Rucphenseweg
- 15 mei 2020 Motie Het is nu geen tijd voor extra asfalt
- 8 november 2019 Motie Voet van het gas
- 7 december 2018 Amendement Omleiding Dierdonk schrappen
- 9 november 2018 Motie Klimaatopgave geldt ook voor Eindhoven Airport
- 9 november 2018 Motie Extra opcenten gebruiken voor minder verkeer
- 26 januari 2023 Technische vragen over financieringsvoorstel Ons Brabant Fietst 2023–2026
- 25 januari 2023 Technische vragen over varend ontgassen
- 11 oktober 2022 Technische vragen over de begroting 2023
- 20 september 2022 Technische vragen over de Bestuursrapportage II-2022 (Burap II-2022)
- 5 september 2022 Technische vragen over de stand van zaken en verschillende aspecten rond de luchtvaart in Brabant
- 17 juni 2022 Vragen over het voornemen om veel meer bomen te kappen voor de reconstructie van de N65 dan eerder bekend was
- 25 mei 2022 Vragen over de dreigende verdere afschaling van het openbaar vervoer (OV) in Tilburg
- 13 mei 2022 Technische vragen over Kleinschalig Collectief Vervoer (KCV) en de afspraken van het bestuursakkoord Zero Emissie Busvervoer
- 1 februari 2022 Technische vragen over 2e Wijzigingsverordening Luchthavenbesluit Seppe
- 1 februari 2022 Technische vragen over de ontwikkeling van een nieuwe busremise in Breda
- 14 juli 2022 Opinie: Miljoenen voor mooier Eindhoven Airport terwijl de luchtvaart moet inbinden
- 21 april 2021 Maak de Brabantse provinciale wegen weer groen!
- 16 november 2020 Eiwittransitie, elektrisch rijden, en steun en bescherming voor dieren in het wild
- 28 juli 2020 PvdD wil einde overlast door motoren in de Biesbosch
- 15 januari 2020 Ruim baan voor de dassen in Gilze en Rijen
- 18 november 2019 Behoud karakteristieke bomen langs N638 en verlaag de snelheid!
- 2 oktober 2019 Stop vóór de zomer met vluchten ná 23 uur op Eindhoven Airport
- 29 mei 2017 Roovert niet verhard, wel vervuild
- 12 april 2017 Provincie kan verharding Roovert tegenhouden
- 22 februari 2017 Bomenkap geeft illusie van veiligheid N638